Ahad, 28 Februari 2010

kawaq ohhh kawaq..

Tau ke maksud kawaq tu apa?pencuri kampung2 yang masuk senyap2 dalam rumah org untuk
mencuri barang...senyap meh??yelah kta semua tidur then tak dengar la ada orang masuk..
Bodo tul la orang yang macam ni kan...hangin jer bila dengar pasai kawaq nih..
Eh ni apesal boleh hangin tiba2?Mana tak hangin (haa ni nak start story dah nih~)

Last two month la rumah saya dimasuk oleh pencuri(selepas ini akan disebut *kawaq)
yang membuat kan bertambah hanginya sebab dia masuk 2kali dalam seminggu dirumah saya dan
dirumah tok saya(sebelah rumah)..Mcm mana yang saya tak hangin (-_-)...Mlm pertama kawaq
tu masuk rumah tok then keluar balik sbb nya time tu ada orang ditoilet..manakala dirumah saya
 pulak km semua tengah tidur then dia pun masuk la semua bilik selongkar..terjumpa la laptop saya..Ohhhhhhhhhhhhh tidak teringat kembali laptop ku :( plus kawaq tu semakkan semua bilik saya..bodohhhh..lepas dia ambil semua nya then dia pun nak cabut la tp tertinggal camera digital ku
dimeja bwh..esoknya km bangun dgn perasaan terkejut biawak pintu n cermin dua2 rumah pecahhhhh.....

Selang 4hari dia masuk pulakkkkkk..at that time tok n da geng tak ada dirumah(ke kl kot).
yang boleh kami tau kawaq yang sama cara dia masuk n dia masuk rumah saya just nak ambil
camera digital tu plus time tu mmg camera tu dibawah..so dia pun xsemakkan rumah km sbb
 benda tu dah jumpa..dirumah tok pulak mentang2 la xda orang kau tahu dia boleh siap
buka lampu terang berderang then tertido sampai ke pagi..
bodohhhhh..ha kena g ..then kami pun boleh tahu ler sbb rumah kami dah pecah habis tingkap
bila tgk rumah tok cerah geng perempuan biasa la menjerittttttt siot..
terkejut biawak lipas buaya kambing la dia..lari memecut..time dia lari semua barang yang dia
ambil semua dia baling..termasuk la camera aku..tgk2 moto dia elok jer parking kt depan rumah kami..
Siasat punya siasat kawaq tu rumah dia berdekatan area sini juga..my family member pun pergi la
rumah si kawaq tu..mak bapak dia semua tahu dia buat keja yang tu..mak bapak jenis apa tu!!!!..
kami pun mintak ganti rugi semuanya..hp psp tp time laptop family dia nak ganti balik dengan wang..

Last2 sampai kesudah habuk pun tak ada pasal laptop saya tu..eh mmg ada habuk laptop tu sebab
dok simpan tepi katil ja..tp laptop tu banyak memories gilersss nak2 time study kat kelantan dulu.
berguna bukan untuk diri sendiri tapi juga untuk kawan2..lagi satu time banjir besar kt kelantan dlu tu,
saya balik kampung time tu tp laptop tak bawak balik..bila banjir menyerang semua nak selamatkan
harta masing2..Laptop saya??? haaa diaorang usung sekali..jgn risau..haha..siap pas2 g kt semua
orang tapi tak hilang pun.dah bukan ajalnya lagi kot...
kalo ada lagi almost 8years la harta tu ada disisiku :(
Ehhhhhhh jahat gilaaaa kawaq tu *tak habis g tu..and FYI dgr2 cerita dia baru keluar dari penjara...
budak g baru umur 22 thn kot..tp mmg menyusahkan orang..time tu kalo saya dapat pergi sekali
ke rumah dia ( xdpt join sbb geng2 laki jer g) mmg family dia akan kena teruk dgn kata2 saya..(-_-")
..Geram beb..tp Alhamdulillah sbb kawaq tu yang kecil-kecilan saja..apapun nyawa kami
sekeluarga lagi penting dari semua benda2 yang dinyatakan seperti diatas..


*Ya Allah lindungi la kami sekeluarga dr segala ancaman orang-orang yang berniat jahat..Amin
Related Posts with Thumbnails