Jumaat, 16 September 2011

Macam-macam sakit

Lately ni aku asyik sakit jer..macam-macam sakit muncul..pelik la juga..habis sakit nu sakit ni mai pula kadang yang tak baik lagi pun tambah sakit lain pula -_-"


Sakit ni baru jaa jadi..tiba-tiba ja dia jadi macam time kita naik atas bukit..bergaung semacam jer..
Pastu bukan sekejap-sekejap jer oke..dalam 3jam juga la dia jadi hilang sendiri..Stress,tekanan .
Kadang jadi malas nak keluarkan suara sebab nanti suara kita akan keluar area telinga!!
Macam-macam petua yang aku dapat dari kawan-kawan and semua dah try....Tp tetap tak 
berkesan laa..Try p farmasi jer nak beli ubat pun depa tak bagi sebab ini penyakit ho macam serious lo..
I serammm .jom cari pakar telinga supaya tidak menjadi anak dara pekak.
Sebab-sebab terjadi maybe aku ni habit yang suka sangat mengorek telinga guna cottonbite tetiap malam 
sebelum tidur..Ha ini akibat nya..mama dah kata selalu sangat korek..itu antara dialog mama ku. :)



Tau jadi apa korang kt tangan aku?tiba-tiba boleh naik bengkak kat pergelangan tangan aku belah depan nu..
Bila picit kan keras macam rasa ada tulang..aduhhh ini bukan seram tapi Gerun !!..
Kadang ada juga rasa sakit if gunakan tangan belah kiri ni..and juga rasa mcm sakit dalam urat-urat ni .
Sudah ketemu doc dan dia cadangkan aku berjumpa terus dengan doc pakar..
Ini adalah kerana segala tissue dalam tangan aku ini telah tersumbat dengan sendirinya..maka akan naik
benjolan tersebut..akan dan mungkin akan terus membesar..So,kena buangkan tissue tersebut..
Caranya adalah dengan menebuk atas pergelangan tangan tesebut untuk membuang segala benda alah terlekat..Pulak dah...Doc cadangkan hanya sedut sahaja dan tak perlu buat pembedahan..Cukup 
tiga kali dia naik baru kena buat pembedahan kecil..huhuhu..yes 50% akan jadi semula.
Sebabnya ialah saya sudah lupa..boleh macamtu?/hahhah..I sorang yang masuk jumpa doc lepas dia cakap
kena buang la semua aku cuak dan lupa apa beliau bagitau..ada boyfriend pun tunggu kt luar jer.
Dah la buat muka bosan menunggu turn..alahai boyfriend ku ni..tengok muka dia 

Tengokkk tengokk muka dia !!..kesian aku kan..hahaha..gambar gegar yek?
biasalah tukang snap pun pegang camera tak kuat..


 Ni lah tukang snap tu..aku snap gambar dia bukan main cantik g..huhhh..
dah besar la budak ni..sweet and cute kan..
bole puji anak saudara sendiri..hehehhe..tp dah betul ;)


 Yang ni bukan sakit tapi cari sakit..huhuhu..dah tau gatai gagah makan..
Ini pula antara dialog boyfriend aku.siap like lagi tu..huhhh.
.kadang-kadang teringin la kan nk mkn..hehehehe..



.






Related Posts with Thumbnails